۱۳۹۵ آذر ۱۵, دوشنبه

بازار خرید عطر و ادکلن

 شاید بتوان گفت دلیل اصلی اختلاف قیمتها در خرید عطر، بعضی اوقات غیر منطقی، نبود نظارت کافی بر این فروشگاه ها و البته نداشتن رقیب داخلی در تولید عطر و ادکلن میباشد که بر شدت این قضیه دامن زده است. چرا که تجربه نشان داده فضای رقابتی بین کالاهای خارجی و لوکس مثل عطر و ادکلن اصل و اورجینال و کالاهای مشابه تولید داخل قیمت این گونه کالاها را منطقی تر و منصفانه تر کرده است
بازار عطر و ادکلن، بازار جذابی است و مشتریان خاص خود را دارد. معمولاً خریداران عطر و ادکلن از اقشار متوسط و بالای جامعه هستند و هر کدام بسته به توان مالی خود اقدام به خرید این کالا می‌کنند.
البته این روزها در هر کوچه و خیابانی که سر بچرخانید، به راحتی دستفروشانی که عطر و ادکلن می‌فروشند پیدا می‌کنید. کسانی که معمولاً مشتریانشان بالاشهری نیستند و به دنبال جنس ارزان‌قیمت هستند. اما اگر بخواهید به بازاری بروید که در آنجا فقط عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی ببینید، باید یا سمت بازار بروید و کوچه مروی یا خیابان وزرا. در واقع این دو جا بورس عطر و ادکلن در تهران هستند. بازار عطر و ادکلن نیز در سال‌های اخیر به دلیل نوسان شدید قیمت ارز و همچنین ضعیف شدن توان خرید مردم، دیگر ثبات سابق را ندارد و پربیراه نیست اگر بگوییم بازار در این بخش هم درگیر رکود تورمی شده است.

این سوالی است که معمولا در ذهن خیلی از دوستداران و طرفداران دنیای مد و زیبایی به خصوص هنگام خرید عطر نقش میبندد و معمولا کسی برای آن پاسخ درستی را ارائه نمیکند ولی ما در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را با صراحت بیان کنیم تا ابهاماتی که در ذهن افراد در مورد قیمت عطر و ادکلن (ادوکلن) اصل و ارجینال هست برطرف شود
وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) می‌روید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحه‌ی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی می‌شوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.
نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصل‌های سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زده‌اید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشه‌ی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته درباره‌ی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشه‌ی عطر شفاف‌تر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد، بوی خنک‌تری هم خواهد داشت.
توصیه می‌کنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد می‌کند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.
چرا عطرها ماندگار نیستند؟ چرا عطری که قبلا بوی خوب و پخش قدرتمندی داشت حالا دیگر آن حس دوست‌داشتنی را منتقل نمی‌کند؟ این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم به‌وجود آمده‌اند. ممکن است گمان ‌کنید عطری که خریداری کرده‌اید تقلبی است. در جواب این سوالات و ابهامات در خرید عطر به خصوص عطراصل می‌توان به چند نکته اشاره کرد. یکی از دلایل تغییر کیفی عطر، استفاده‌ی برندهای تولیدکننده‌ی عطر از ترکیب‌ها و اسانس‌های ارزان‌قیمت‌تر به‌منظور کاهش هزینه‌ی تولید است؛ یا این‌که بعضی از مواد به‌کاررفته را با مواد مشابه آن جایگزین می‌کنند. برای مثال چوب سدر ویرجینیا (برای مثال در ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme، ادو تویلت مردانه گوچی مدل Guilty Intense و ادو تویلت مردانه داویدف مدل Silver Shadow) را با چوب سدر معمولی (ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی مدل Armani Eau de Cèdre) یا چوب‌هایی مانند رزوود برزیلی (پرفیوم زنانه کلینیک مدل Aromatics Elixir) عوض می‌کنند. مسلما این تغییر اسانس، تغییر محسوسی را در رایحه‌ی کلی عطر ایجاد می‌کند.
اسانس‌های حیوانی (Tom Ford Noir Eau De Parfum For Men) اما قصه‌ی خاص خودشان را دارند. این اسانس‌ها که به شکل مستقیم از حیوانات گرفته می‌شوند، در سال‌های اخیر مورد انتقاد افراد و سازمان‌های حامی حیوانات قرار گرفته‌اند. این فشارها باعث می‌شود که مشک به‌صورت طبیعی و خالص در عطرها استفاده نشود. اگر از زاویه‌ی دیگری به تغییر ماندگاری و بوی عطرها نگاه کنیم، نکات جالبی دستگیرمان خواهد شد. برای مثال بوی گل رز بلغاری (ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Very Irresistible Happy 10 Years) در سال ۲۰۱۳ نسبت به همان اسانس در سال ۲۰۱۴ متفاوت است. همین تفاوت جزئی باعث می‌شود تا شما بوی عطر قبلی که در ذهنتان ماندگار شده را احساس نکنید. این حالت واقعا اجتناب‌ناپذیر و تا حد زیادی قابل‌قبول است. در کل ماندگاری عطرها یک موضوع نسبی بوده و به موارد زیادی مانند نوع و رنگ پوست، مقدار چربی پوست، محیط و شرایط نگه‌داری و غیره بستگی دارد. با این اوصاف اگر در زمان خرید عطر، انتخاب شما درست باشد، استفاده از آن لذت‌بخش بوده و همیشه شور و شوق خاصی برای اسپری کردن آن خواهید داشت. مبحث انتخاب و خرید عطر تا جایی اهمیت دارد که از آن در آروماتراپی (عطر درمانی) هم استفاده می‌شود. با این جمله دیگر حرفی درباره‌ی عطر و اهمیت استفاده از آن باقی نمی‌ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر